JA FRUIT en GROENTEN is ONZE PASSIE.
DANKZIJ ONZE INTERNETSCHOOL EN ONZE OPLEIDINGEN KAN DE STIELKENNIS VAN DEZE MOOIE GROEP VOEDING OOK BIJ JONGERE MENSEN OPGEBOUWD WORDEN.

WIJ VOLGEN VOOR U DE NIEUWE EVOLUTIES BINNEN DE MARKT!

Inderdaad, deze site heeft maar 1 doel, nml middelen ter beschikking stellen aan alle schakels binnen de  handel van fruit en groenten.

- Dus zowel producenten, invoerders , groothandelaars en verkopers kunnen hier nuttige info vinden of  ter beschikking krijgen. Info die de verkoop positief kan beïnvloeden in de winkels en op de markten met als gevolg : een hoger verbruik bij de klanten..

- Gezien de veranderingen veelvuldig en snel gaan binnen deze verswereld stellen we vast dat de gewone kanalen te kort schieten om belangrijke info snel tot bij de winkelier, specialist te krijgen.

- We willen de stielkennis van de jongere ondernemers helpen verruimen.

- We willen jonge mensen doen goesting krijgen in deze stiel.

- Daarom nodigen we iedereen uit om dit medium te gaan gebruiken in de toekomst.

Ja specialisten in fruit en groenten krijgen toch wel aandacht van ons omdat ze de klanten nog goesting doen krijgen in fruit en groenten.

Ja veel fruit verkopen is een gevolg van met de juiste dingen bezig te zijn. Zo zijn de eerste 4 maanden van het jaar de goede maanden om veel appels en peren te verkopen.

Zomerfruit is het lekkerste in de volle zomer. Waarom? Wel dan heeft het fruit voldoende natuurlijk kunnen rijpen op de boom. Meer weten over deze groep? Kijk dan zeker in de rubriek nectarines.

Ja veel fruit verkopen dat is zorgen voor een leuke belevenis voor de klant en de juiste artikels ruimte geven..

Wil je meer weten over de kersen ga dan naar rubriek kersen.

Ja veel fruit verkopen dat is: de juiste seizoenartikels de nodige ruimte geven zoals in oktober , november de Italiaanse druiven.

Druiven is het seizoensartikel in de herfst en de verkoop begint al te starten in de zomer maar de echt lekkere Italia druif die is vanaf september goed rijp.
In augustus vinden we vooral de Victoria druif. Mer weten over druiven zie rubriek druiven.

Ja veel fruit verkopen dat is de juiste seizoenartikels voldoende aandacht en ruimte geven zoals de clementines vanaf oktober tot en met januari..

Ja fruit verkopen dat is de klant een positief gevoel geven in je afdeling fruit en groenten en de juiste seizoenartikels ruimte geven.

Ja ook in de zomer zijn er lekkere appelsienen. Deze komen dan uit het mooie Zuid-Afrika. Hier mooie Navels van een goede producent.

Ja de maand juli is ook steeds de maand van onze lekkere Belgische kersen. 

De Kordia soort dat is echt een TOP kers van bij ons.

Volg ons ook op Social Media:

Ja ook uit het buitenland krijgen we nu tips door van fruitkenners.

Ja in Amerika wordt er toch wel veel aandacht geschonken aan de presentatie van fruit en groenten.

Het grote verschil met onze Belgische supermarkten is:
geen plastic bakken te zien de afdeling. Het product daar draait het rond.

UW STIELKENNIS VERGROTEN DAT KAN NU DANKZIJ DEZE INTERNETSCHOOL.

onze website: www.belgianfreshfoodinstitute.be

ons email adres: belgian.fresh.food.institute@gmail.com

* 2011 Alle rechten voorbehouden. Niets uit dit document/site mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden en/of commercieel geëcploiteerd worden en /of aan derden doorgegeven worden zonder voorafgaande toestemming van Belgian Fresh Food Institute.

 

Kleurencombinaties zijn bijzonder belangrijk binnen de verkoop van fruit en groenten, deze foto genomen in Duitsland.

Stielkennis delen met enthousiaste specialisten zoals hier Jan De Block in Koksijde.

OM U GEPASTE EN NUTTIGE INFO TE KUNNEN BEZORGEN BEZOEKEN WE REGELMATIG PRODUCENTEN,WINKELS en MARKTEN in BINNEN en BUITENLAND.

WE HETEN IEDEREEN WELKOM DIE IETS WIL BIJLEREN OVER FRUIT en GROENTEN en OOK UW KENNIS IS WELKOM.

Heeft u vrienden ,collega's , winkeliers of marktkramers die u ook wil laten genieten van de voordelen van deze site en de regelmatige TIPS, bezorg ons hun adres en wij zorgen voor de rest.

Volle aandacht voor de echte seizoenartikels op de markt in Frankrijk.

  • Productkennis







    Door onze ervaring in zowel de productie, distributie als aankoop en verkoop durven we zeggen dat ons centrum U heel wat nuttige kennis te bieden heeft.

  • Productliefde







    Door onze liefde voor fruit en groenten kunnen we U heel wat informeren op een enthousiaste en efficiente manier .

Abrikozen een lekkere en voedzame steenfruit met nog veel mogelijkheden in België om te groeien.Vanaf half augustus begint dit artikel op zijn laatste benen te lopen.
Spijtig is dit Frans kwaliteitsmerk intussen verdwenen van de markt.

Ruime presentatie in het verleden van clementines bij Colruyt.

  • Product







    Bij de verkoop van fruit en groenten moet zeker en vast de P van ' product ' in orde zijn. Fruit moet super vers zijn wil je succes kunnen opbouwen.

  • Personeel







    De P van ' personeel' moet eveneens in orde zijn. Dwz ,vriendelijke houding, propere kledij en kennis van het product bezitten.

Stielkennis en vriendelijkheid ,de sleutel tot succes.
Dit zien en ervaren we bij Kint in St-Pauwels.

Knap systeem om de groenten regelmatig te bevochtigen. Gezien in Frankrijk.

Nieuw gestart in 2014 bij Delhaize en Carrefour. Meerdere mini tomaatjes in bulk. Ze noemen het PICK en MIX. Deze vorm van presentatie is intussen verdwenen bij Delhaize.
Ook in Duitsland hebben we dit gezien.

Fruit op het werk. Een tof initiatief .
Gezien bij Argenta kantoor te Itterbeek.

Dit belangrijk zomerfruit start met Spanje als oorsprong.

Rustig starten is de boodschap. Proeft u ook zelf als winkelier?
Met nectarines kunt u als winkelier / marktkramer nog zeker tot eind september doorgaan. Wanneer de druiven komen in september daalt natuurlijk de verkoop van perziken en nectarines.

Een belangrijk artikel geworden de laatste jaren zijn de dikke pruimen uit Spanje en Italië. U verkoopt ze best in plateau zoals de perzik en nectarines. Ze zijn echt lekker. Beschikbaar vanaf augustus tot oktober.

WAT IS VOLGENS ONS EEN NIEUWE EVOLUTIES in de MARKT.

Na de clementines met blad die in België een succes artikel zijn, denken we dat de appelsien en citroen met blad de volgende jaren ook een belangrijk deel van de verkoop kan gaan  innemen.

Deze evolutie is duidelijk te volgen door de fruitspecialisten en marktkramers, die zich hierdoor kunnen onderscheiden van de discounters en supermarkten.

 

Appelsienen met blad. Dit wordt volgens ons de komende jaren een goed artikel voor de fruit speciaist en de betere marktkramer.

De winter omvat ook de dikste maanden voor de verkoop van appelen en peren.

Ruime en verzorgde presentatie van bananen in CF market te Waasmunster wk03/15

Vanaf half augustus beginnen de Italiaanse druiven toch wel een belangrijk artikel te worden om vanaf september met de Variëteit ITALIA het belangrijkste seizoensfruit te worden. Meer info zie rubriek druiven.

Een fruitschaal in huis doet het verbruik zeker toenemen in het gezin.

Prachtige Parsimon , een jonge atleet binnen het fruitpeleton.
Door alle verkopers goed in het oog te houden. Een degustatie ( ook op de markt) geeft goede resultaten.

Blokpresentatie in witloof.

De twee kopmannen van de groep exoten bij mekaar .

WIJ LATEN U MEE GENIETEN VAN HOE ER ELDERS FRUIT EN GROENTEN WORDT VERKOCHT.

Fruit en groenten verkopen dat vraagt kennis van de producten en enthousiaste mensen achter  het kraam. Deze twee P's vinden we toch nog wel sterk terug op de markten in binnen en buitenland.

Wenst u te werken aan interne opleiding van uw personeel dan kan onze site zeker van pas komen.

Het Italiaanse druiven seizoen stop eind december.





Mooie Italiaanse blauwe druiven van Giuliano bij invoerder Superfruit in Brussel in Wk 29.

De Jonaplus appel. Dit is een speciale selectie van Jonagold.
Er komen slechts drie mutanten in aanmerking voor deze selectie.

Bergamotto of bij ons de ronde citroen genoemd. Deze vrucht zijn sap is zachter , minder agressief dan de citroen en daarom zeer geschikt voor in verse salades en marinades.